Det går rigtig godt på nord
Ved årets begyndelse udgav vi dette blogindlæg om vores forventninger til 2022. Mange af dem er allerede blevet indfriet – og kursen er stadig sat mod en ny rekord. Det fortæller vores administrerende direktør, Torben Sand, i dette interview.

I maj fejrede vi vores 20-års-jubilæum – hvordan var det?
Det var en fantastisk dag, som vi fejrede med kolleger, familie og venner. Ved samme lejlighed præsenterede vi vores nye vision, strategi, identitet og navn, som vi er utroligt glade for og stolte af.
Hvordan er den nye vision blevet modtaget?
Vi kan mærke, at omverdenen ser os på en anden måde. Når vi slår ledige stillinger op, får vi flere og bedre ansøgninger, og kunderne er begyndt at se os i et større perspektiv end annoncefinansierede brochurer.
Internt er visionen også blevet godt modtaget, men vi arbejder fortsat på at implementere den 100 procent. Visionen er, at vi gennem relationer vil være den foretrukne samarbejdspartner inden for
segmenteret online og offline markedsføring. Fremadrettet skal vi blive endnu bedre til at fortælle og rådgive kunderne om hele paletten af de ydelser, vi tilbyder – og ikke kun de produkter, vi hver især er specialiseret indenfor. Det er et spørgsmål om vaner og kultur, og vi kan allerede nu mærke, at synergierne mellem vores afdelinger er blevet bedre.
Hvad er dine forventninger til resultatet for 2022?
Ved årets begyndelse satte vi en målsætning om, at 2022 skal blive et rekordår, og det tror vi stadig fuldt og fast på. Det går rigtig godt på nord.
Vi har allerede slået mange salgsrekorder på vores faste udgivelser, og samtidig har vi haft en stor ordretilgang, hvilket i høj grad skyldes vores gode referencer. Det giver folk lyst til at samarbejde med os, fordi de kan se, vi kan løfte opgaven. Hotelbranchen er et godt eksempel.
Alsik Magazine har virkelig åbnet døre, og vi har nu indledt samarbejde med flere af de førende og mest luksuriøse hoteller i Danmark.
Jeg er enormt stolt af det høje niveau på vores produkter. Her spiller vi virkelig i superligaen. Det skaber vedvarende relationer, for når først kunderne kommer ind og oplever, at vi har dedikerede folk hele vejen rundt, som yder fantastisk kvalitet og god service, så bliver de her. Det er en stor ros til alle vores dygtige medarbejdere.
Hvordan går det med vores tiltag inden for rekruttering, medarbejderudvikling osv.?
Vi har haft en meget lav medarbejderomsætning og et lavt sygefravær – og samtidig var der 40 tilmeldte til sommerfesten, hvilket afspejler stemningen på arbejdspladsen. Jeg er overbevist om, at det er et resultat af det samarbejde, vi har haft med Torben Østergaard fra
HRConnect om bl.a.
preboarding, onboarding, implementering af fleksible arbejdstider osv.
Vores advisory board er blevet oprettet og består foreløbig af tre medarbejdere, som allerede har hjulpet ledelsen med flere udfordringer relateret til salg, og flere af deres forslag er blevet implementeret. I løbet af næste år vil vi gerne udvide advisory boardet til også at inkludere medarbejdere fra andre afdelinger, så vi kan sparre med dem om alle typer af problemstillinger.
Hvad er nords fokusområder i den kommende tid?
Udover at tænke visionen mere ind i hverdagen, så er det også at videreudvikle og styrke vores nuværende medier. Det handler bl.a. om at bruge tendenserne i markedet og se på, om vi f.eks. kan mikse formaterne og på den måde ramme målgrupperne bedre og samtidig imødekomme de stigende trykpriser.
Og så fokuserer vi selvfølgelig målrettet på at indfri årets resultat, så vi derved kan skabe endnu bedre vilkår på nord.


