En effektiv markedsføringsindsats skal være målrettet, og den skal være vedkommende. Det tror vi på her hos nord – og i over 20 år har vi specialiseret os i at skabe markedsføring, der kan mærkes, online såvel som offline. Bliv klogere på vores vision her. 

Hos nord bruger vi tid på at lære vores kunder at kende. Og samtidig tager vi deres behov seriøst. Det er hovedårsagen til, at vi siden 2002 har haft tætte og langvarige kunderelationer.


Med vores nye 2022-vision vil vi gerne sætte to streger under, at vores prioritering af gode relationer kan bruges i en 360 graders-indsats over for vores kunder, hvor vi kan tage kyndig hånd om både deres online og offline markedsføring. Den relationsbaserede markedsføringsindsats er vores speciale – og årsagen er i virkeligheden ganske simpel: Når vi kender vores kunder, kender vi også deres behov og præferencer, og det skaber i sidste ende de bedste produkter, som får budskaberne ud over rampen.


Vi vil skabe markedsføring, der kan mærkes

... Og som rammer de modtagere, der er relevante. Det gør vi gennem målrettet segmentering online såvel som offline. Vi plejer at sige, at vi med online segmentering kigger på adfærd og interesser, mens vi med offline segmentering stiller skarpt på demografi og postnumre. Faktisk kan den selvsamme målgruppe, som du kan ramme online, via fx Facebook eller Google, også rammes offline gennem vores segmenterede postomdeling, hvor vi udtrækker og kombinerer data ud fra særligt udvalgte parametre. På den måde rammer du målgruppen direkte på kornet – uanset dit valg af medie.


Opsummerer man vores kerneindsatser, kan man med én sætning sige: 


Gennem relationer vil vi være den

foretrukne samarbejdspartner inden for

segmenteret online og offline markedsføring.



… Og netop denne sætning udgør vores vision her på nord. Vores administrerende direktør, Torben Sand, fortæller: ”Vi ønsker at have en vision, der dækker både vores trykte og digitale ydelser. Som fortæller klart, hvad der er vores speciale. På den måde bliver visionen et vigtigt styringsværktøj, som vi tager udgangspunkt i, hver gang vi træffer vigtige beslutninger om både ansatte, kunder, leverandører og samarbejdspartnere.”  


Med vores nye vision vil vi signalere klart og tydeligt over for alle, der er i vores berøringsflade, at vi kan hjælpe hele vejen rundt om den effektive markedsføringsindsats – og at vi, når vi gør det, er eksperter i at ramme plet på målgruppen; uanset om vejen dertil er gennem online markedsføring, offline markedsføring – eller en blanding af de to.


”Vores kunder skal vide, at vi er et mediebureau, hvor man trygt kan samle sine aktiviteter og dermed ramme sin målgruppe bedst muligt både online og offline,” forklarer Torben Sand og pointerer videre, at nords vision ikke blot viser en klar retning udadtil, men også sætter kursen for den interne virksomhedskultur:


”Vi vil gerne være kundernes foretrukne valg, og visionen viser, at vi vil skabe relationer hele vejen rundt og dermed konstant stille krav til vores arbejde. Med den i baghovedet kan vi blive endnu bedre til at fortælle og rådgive om hele paletten af de ydelser, vi tilbyder. Og ikke mindst føre kunden frem til den ydelse, der er mest relevant for dem – og som skaber den største værdi.”


Visionen er med andre ord vores kompas her på nord. Vores konstante påmindelse om alt det, vi er gode til – og som vi kan hjælpe vores kunder med. Vil du gerne vide mere om de konkrete ydelser, vi kan hjælpe dig med? Så kan du dykke ned i dem her


Af Jesper Stie Tommerup Andersen 26 Oct, 2023
Torsdag den 5. oktober 2023 lå der et helt særligt brev i vores postkasse fra Børsen med beskeden om, at nords digitale selskab nu tilhører den eksklusive gruppe af danske virksomheder, der er kåret som Børsen Gazelle 2023 . Det skal naturligvis fejres, og i den anledning fortæller vores administrerende direktør, Torben Sand, om, hvilken betydning kåringen har haft og kommer til at få.
Af Anne Loudal 10 Oct, 2023
Vi skal udvikle og styrke medarbejdernes kompetencer gennem spændende opgaver og en stærk teamånd, hvor alle hjælper hinanden – på den måde skaber vi størst værdi; både internt og for vores kunder, mener Niels Christian Harkjær, Head of Sales hos nord.
Af Mia Tolstrup 04 Oct, 2023
Af og til taler vi med virksomheder, som fravælger at bruge trykte medier i deres markedsføring af hensyn til miljøet. Men det er der faktisk slet ingen grund til, for tryksager kan sagtens produceres med bæredygtig omtanke. Vil du vide hvordan? Sammen med to af vores samarbejdspartnere, PE offset og Arctic Paper , gør vi dig klogere i dette indlæg. Hos nord kan vi stemple mere end 95 procent af vores omtrent 1.500.000 årlige tryksager med ’ Trykt i Danmark ’-mærket. På den måde mindsker vi ikke blot CO 2 -udslippet ved at gøre transportvejen så kort som muligt. Vi sikrer også, at de er trykt i verdens grønneste grafiske branche, da danske trykkerier arbejder under nogle meget høje miljøstandarder. Oppe på miljømærkerne PE Offset i Varde er et af de trykkerier, vi samarbejder med, og de kan beregne, hvor meget CO 2 produktionen af den enkelte tryksag genererer. Det betyder, at vi mod betaling af en merpris kan få klimakompenseret vores tryksager. Til gengæld køber PE Offset kvoter hos en udbyder, som bruger pengene til klimaforbedringsprojekter, der er med til at nedbringe verdens samlede CO 2 -udledning. Men trykkeriet gør også meget for at værne om miljøet inden for deres egne rammer. PE Offset mærker alle deres tryksager med Svanemærket , hvilket sikrer, at produktet lever op til nogle af verdens skrappeste miljøkrav i hele sin livscyklus. ”For eksempel trykker vi kun på Svanemærket papir, vi bruger udelukkende vegetabilske trykfarver og ingen farlige kemiske stoffer i produktionen. Vi forsøger at have så lidt fraskær som muligt, og det papir, vi skærer fra, bliver sendt til genbrug. Derudover bruger vi udelukkende strøm fra vedvarende energikilder som for eksempel vindmøller og solceller,” fortæller Peter Nyborg, direktør for PE Offset. Svanemærket stiller også krav om, at papiret er fremstillet af lovligt, sporbart træ. PE Offset bruger desuden FSC-certificeret papir, der stammer fra ansvarligt skovbrug – primært i Skandinavien – hvor der plantes tre nye træer for hvert træ, der fældes.
14 Jun, 2023
Når man ønsker at nå ud til sit marked, er det helt centralt, at man kender sin modtager. Derfor må man klart definere sin målgruppe for at sikre, at ens produkt eller service kun når ud til dem, for hvem det er relevant – og her kommer segmentering ind i billedet. Tidligere kunne markedsføring sammenlignes med at skyde med spredehagl, fordi man ikke havde værktøjet til at kontrollere, hvor budskabet havnede – men sådan er det ikke i dag. Med segmentering kan man stile materialet direkte til modtageren og sikre, at det kun er de rigtige, der ser det indhold, man ønsker at udsende – enten online eller offline. Dermed kan man slå fast, at segmentering som redskab har været revolutionerende inden for moderne markedsføring: ” Segmentering er et redskab, der gør træfsikkerheden meget skarpere. Man undgår at skyde med spredehagl og når i stedet ud til dem, for hvem produktet har allermest relevans. Med segmentering højner man dermed sin relevans, sin professionalisme; og så sparer man faktisk også penge, ” forklarer Torben Hangaard, som er Head of Print & Distributions hos nord. Netværk af dataleverandører Præcision er alfa og omega, når man skal ramme sin målgruppe – og derfor er det helt essentielt, at modtageren defineres tidligt i processen. Når vi skal producere en ny tryksag, sørger vi derfor indledningsvist for at definere en målgruppe, der passer til produktet. Herefter trykker vi materialet og sørger for, at hvert eneste eksemplar af materialet, hvad enten det er en brochure, et magasin, en flyer eller en avis, sendes individuelt til de modtagere, der matcher målgruppen.
Share by: