Ved årets begyndelse udgav vi dette blogindlæg om vores forventninger til 2022. Mange af dem er allerede blevet indfriet – og kursen er stadig sat mod en ny rekord. Det fortæller vores administrerende direktør, Torben Sand, i dette interview.

I maj fejrede vi vores 20-års-jubilæum – hvordan var det?

Det var en fantastisk dag, som vi fejrede med kolleger, familie og venner. Ved samme lejlighed præsenterede vi vores nye vision, strategi, identitet og navn, som vi er utroligt glade for og stolte af.


Hvordan er den nye vision blevet modtaget?
Vi kan mærke, at omverdenen ser os på en anden måde. Når vi slår ledige stillinger op, får vi flere og bedre ansøgninger, og kunderne er begyndt at se os i et større perspektiv end annoncefinansierede brochurer.
 
Internt er visionen også blevet godt modtaget, men vi arbejder fortsat på at implementere den 100 procent. Visionen er, at vi gennem relationer vil være den foretrukne samarbejdspartner inden for
segmenteret online og offline markedsføring. Fremadrettet skal vi blive endnu bedre til at fortælle og rådgive kunderne om hele paletten af de ydelser, vi tilbyder – og ikke kun de produkter, vi hver især er specialiseret indenfor. Det er et spørgsmål om vaner og kultur, og vi kan allerede nu mærke, at synergierne mellem vores afdelinger er blevet bedre.
 

Hvad er dine forventninger til resultatet for 2022?

Ved årets begyndelse satte vi en målsætning om, at 2022 skal blive et rekordår, og det tror vi stadig fuldt og fast på. Det går rigtig godt på nord.
 
Vi har allerede slået mange salgsrekorder på vores faste udgivelser, og samtidig har vi haft en stor ordretilgang, hvilket i høj grad skyldes vores gode referencer. Det giver folk lyst til at samarbejde med os, fordi de kan se, vi kan løfte opgaven. Hotelbranchen er et godt eksempel.
Alsik Magazine har virkelig åbnet døre, og vi har nu indledt samarbejde med flere af de førende og mest luksuriøse hoteller i Danmark.
 
Jeg er enormt stolt af det høje niveau på vores produkter. Her spiller vi virkelig i superligaen. Det skaber vedvarende relationer, for når først kunderne kommer ind og oplever, at vi har dedikerede folk hele vejen rundt, som yder fantastisk kvalitet og god service, så bliver de her. Det er en stor ros til alle vores dygtige medarbejdere. 

Hvordan går det med vores tiltag inden for rekruttering, medarbejderudvikling osv.?

Vi har haft en meget lav medarbejderomsætning og et lavt sygefravær – og samtidig var der 40 tilmeldte til sommerfesten, hvilket afspejler stemningen på arbejdspladsen. Jeg er overbevist om, at det er et resultat af det samarbejde, vi har haft med Torben Østergaard fra HRConnect om bl.a. preboarding, onboarding, implementering af fleksible arbejdstider osv.
 
Vores advisory board er blevet oprettet og består foreløbig af tre medarbejdere, som allerede har hjulpet ledelsen med flere udfordringer relateret til salg, og flere af deres forslag er blevet implementeret. I løbet af næste år vil vi gerne udvide advisory boardet til også at inkludere medarbejdere fra andre afdelinger, så vi kan sparre med dem om alle typer af problemstillinger. 

Hvad er nords fokusområder i den kommende tid?

Udover at tænke visionen mere ind i hverdagen, så er det også at videreudvikle og styrke vores nuværende medier. Det handler bl.a. om at bruge tendenserne i markedet og se på, om vi f.eks. kan mikse formaterne og på den måde ramme målgrupperne bedre og samtidig imødekomme de stigende trykpriser.
 
Og så fokuserer vi selvfølgelig målrettet på at indfri årets resultat, så vi derved kan skabe endnu bedre vilkår på nord.

Af Jesper Stie Tommerup Andersen 26 Oct, 2023
Torsdag den 5. oktober 2023 lå der et helt særligt brev i vores postkasse fra Børsen med beskeden om, at nords digitale selskab nu tilhører den eksklusive gruppe af danske virksomheder, der er kåret som Børsen Gazelle 2023 . Det skal naturligvis fejres, og i den anledning fortæller vores administrerende direktør, Torben Sand, om, hvilken betydning kåringen har haft og kommer til at få.
Af Anne Loudal 10 Oct, 2023
Vi skal udvikle og styrke medarbejdernes kompetencer gennem spændende opgaver og en stærk teamånd, hvor alle hjælper hinanden – på den måde skaber vi størst værdi; både internt og for vores kunder, mener Niels Christian Harkjær, Head of Sales hos nord.
Af Mia Tolstrup 04 Oct, 2023
Af og til taler vi med virksomheder, som fravælger at bruge trykte medier i deres markedsføring af hensyn til miljøet. Men det er der faktisk slet ingen grund til, for tryksager kan sagtens produceres med bæredygtig omtanke. Vil du vide hvordan? Sammen med to af vores samarbejdspartnere, PE offset og Arctic Paper , gør vi dig klogere i dette indlæg. Hos nord kan vi stemple mere end 95 procent af vores omtrent 1.500.000 årlige tryksager med ’ Trykt i Danmark ’-mærket. På den måde mindsker vi ikke blot CO 2 -udslippet ved at gøre transportvejen så kort som muligt. Vi sikrer også, at de er trykt i verdens grønneste grafiske branche, da danske trykkerier arbejder under nogle meget høje miljøstandarder. Oppe på miljømærkerne PE Offset i Varde er et af de trykkerier, vi samarbejder med, og de kan beregne, hvor meget CO 2 produktionen af den enkelte tryksag genererer. Det betyder, at vi mod betaling af en merpris kan få klimakompenseret vores tryksager. Til gengæld køber PE Offset kvoter hos en udbyder, som bruger pengene til klimaforbedringsprojekter, der er med til at nedbringe verdens samlede CO 2 -udledning. Men trykkeriet gør også meget for at værne om miljøet inden for deres egne rammer. PE Offset mærker alle deres tryksager med Svanemærket , hvilket sikrer, at produktet lever op til nogle af verdens skrappeste miljøkrav i hele sin livscyklus. ”For eksempel trykker vi kun på Svanemærket papir, vi bruger udelukkende vegetabilske trykfarver og ingen farlige kemiske stoffer i produktionen. Vi forsøger at have så lidt fraskær som muligt, og det papir, vi skærer fra, bliver sendt til genbrug. Derudover bruger vi udelukkende strøm fra vedvarende energikilder som for eksempel vindmøller og solceller,” fortæller Peter Nyborg, direktør for PE Offset. Svanemærket stiller også krav om, at papiret er fremstillet af lovligt, sporbart træ. PE Offset bruger desuden FSC-certificeret papir, der stammer fra ansvarligt skovbrug – primært i Skandinavien – hvor der plantes tre nye træer for hvert træ, der fældes.
14 Jun, 2023
Når man ønsker at nå ud til sit marked, er det helt centralt, at man kender sin modtager. Derfor må man klart definere sin målgruppe for at sikre, at ens produkt eller service kun når ud til dem, for hvem det er relevant – og her kommer segmentering ind i billedet. Tidligere kunne markedsføring sammenlignes med at skyde med spredehagl, fordi man ikke havde værktøjet til at kontrollere, hvor budskabet havnede – men sådan er det ikke i dag. Med segmentering kan man stile materialet direkte til modtageren og sikre, at det kun er de rigtige, der ser det indhold, man ønsker at udsende – enten online eller offline. Dermed kan man slå fast, at segmentering som redskab har været revolutionerende inden for moderne markedsføring: ” Segmentering er et redskab, der gør træfsikkerheden meget skarpere. Man undgår at skyde med spredehagl og når i stedet ud til dem, for hvem produktet har allermest relevans. Med segmentering højner man dermed sin relevans, sin professionalisme; og så sparer man faktisk også penge, ” forklarer Torben Hangaard, som er Head of Print & Distributions hos nord. Netværk af dataleverandører Præcision er alfa og omega, når man skal ramme sin målgruppe – og derfor er det helt essentielt, at modtageren defineres tidligt i processen. Når vi skal producere en ny tryksag, sørger vi derfor indledningsvist for at definere en målgruppe, der passer til produktet. Herefter trykker vi materialet og sørger for, at hvert eneste eksemplar af materialet, hvad enten det er en brochure, et magasin, en flyer eller en avis, sendes individuelt til de modtagere, der matcher målgruppen.
Share by: