Hvad er nords primære fokusområde i den kommende tid?
Det er at arbejde benhårdt på at realisere vores vision. Visionen skal ikke bare være en remse, vi siger. Den skal udmønte sig i daglige handlinger. Vi ønsker at styrke relationen til vores kunder og blive deres foretrukne valg inden for segmenteret online og offline markedsføring – at de får øjnene op for, at de faktisk kun behøver at handle ét sted for at ramme deres målgruppe helt perfekt; nemlig her hos nord.
Hvad er nogle af de vigtigste initiativer,
der er søsat for at realisere visionen?
Strategi og planlægning: Vi har været igennem en gigantisk planlægningsproces, hvor vi har gennemgået alle vores projekter og bl.a. forsøgt at fordele dem således, at de matcher de enkelte medarbejderes styrker og interesser bedst muligt. Det har taget lang tid, men nu er køreplanen lagt, og det giver ro til at fokusere på visionen og relationen til vores kunder. Det er en del af strategien for 2023, at vi ikke kommer til at tage ret mange nye projekter ind, og hvis vi gør, skal det være for brancher, som vi har god erfaring med, f.eks. hoteller.
Ny salgschef:
Det er et kæmpe skridt, at vi har ansat Niels Christian Harkjær som salgschef. Han får sin første arbejdsdag på nord den 11. april, og hans opgave bliver at coache og gøre os alle sammen bedre til at afdække vores kunders behov for markedsføring og dermed bringe hele vores
produktportefølje i spil. Niels har omfattende erfaring inden for udarbejdelse, nedbrydning og implementering af salgsstrategier, og han vil dermed kunne hjælpe med at bryde visionen ned i små, dagligdagshandlinger, som alle i huset kan udføre.
Niels bliver en træner, som kan hjælpe med at løfte nord til næste niveau. Han skal også give lederne nye værktøjer, for selv om man har været her i 20 år, er der plads til at blive klogere og få ny inspiration udefra. Derfor har vi bevidst valgt, at han skulle være ældre end os og have erfaring fra større organisationer. Det vil hjælpe os med at realisere det kæmpe potentiale, som nord har.
Trivselsundersøgelser: Vi har igangsat månedlige trivselsundersøgelser, hvor medarbejderne helt anonymt kan gøre os opmærksomme, hvis de f.eks. oplever stress eller er utilfredse med noget. På den måde har vi hele tiden fingeren på pulsen i forhold til, hvordan de har det, og vi kan nå at sætte ind i tide. Det er et værktøj, som vi har investeret i for at skabe trivsel, læring og balance mellem arbejde og fritid – og gøre nord til et fedt sted at arbejde.
Samtidig tror jeg på, at jo gladere vi er, jo bedre er vi til at skabe relationer – både til hinanden som kolleger og til vores kunder – og dermed kan vi bedre bidrage til, at nord tager det næste skridt.
Nyt IT-system:
Vi er i gang med at implementere et nyt IT-system, som i høj grad vil styrke vores interne samarbejde og gøre vores liv nemmere. Det bidrager til, at vi kan give vores kunder en endnu bedre service, og at vi kan fokusere på at blive så gode, som vi gerne vil være.
Hvilke styrker har nord, som kan
gøre det muligt at realisere visionen?
Vi har tidligere vist, at vi er i stand til at skabe ændringer. For eksempel har abonnementssalg og medarbejdergennemstrømning været store fokusområder for os. I dag laves 80 procent af alle vores salg som abonnement, og vi havde historisk få opsigelser i 2022.
Abonnementssalget er også et godt eksempel på, at langt de fleste kunder vælger at blive hos os. De er glade for samarbejdet og oplever, at vores produkter har en høj kvalitet. De ved bare ikke altid, hvor meget forskelligt vi faktisk kan hjælpe dem med – og dét skal vi blive bedre til at vise dem.