Når man skal søgemaskineoptimere en hjemmeside, er der ikke kun én metode, der virker – derimod er vejen til succes kompleks. Hvilken strategi der virker, afhænger af branchen, hvor meget konkurrence der er om de gode søgeord, din hjemmesides opbygning samt en lang række andre parametre.
Da der ikke findes en ”one sizes fits all”-tilgang, tilpasser vi din SEO-strategi til din virkelighed. Du kan dog forvente, at vi kommer til at arbejde med følgende fem aspekter i SEO-arbejdet:
- Søgeords- og markedsanalyser
- Teknisk SEO
- Tekst
- On-page optimering
- Linkbuilding
Herunder får du en kort introduktion til, hvad de enkelte punkter betyder.
Søgeords- og markedsanalyser: Vores SEO-specialister overvåger løbende det marked, din virksomhed befinder sig på for at undersøge, hvilke søgeord du rangerer på, hvad brugerne søger efter, om der sker fremgang i dine placeringer, hvad vi skal have fokus på m.m. Til det bruger vores specialister forskellige værdifulde SEO-værktøjer.
Teknisk SEO: Sikkerhed, redirects, indeksering, taksonomi, hastighed, duplicate content … Der ligger et stort arbejde under kategorien ”teknisk SEO” – og det bliver hurtigt meget nørdet. Her og nu skal du blot forstå, at vores specialister sørger for, at hjemmesiden fungerer optimalt, så brugeroplevelsen er i top.
Tekst: Tekst er en vigtig del af din SEO-strategi. Google elsker tekst i sig selv, men kan man få de besøgende på hjemmesiden til at læse hele teksten igennem og blive længe på siden, er det endnu bedre. Derfor har vi uddannede tekstforfattere ansat, som hjælper dig med at skrive SEO-tekster i høj kvalitet til din hjemmeside, som både taler til læsernes hjerter, tager højde for relevante søgeord og lever op til Googles kriterier.
On-page optimering: Når vi arbejder med on-page optimering, sikrer vi, at alt indholdet på din hjemmeside er nemt for Google at afkode. Det vil sige, at overskrifterne er markeret med de rette tags, at billederne har beskrivelser, at URL’en er relevant, at der ikke er nogle døde links på siden, at der bliver linket internt til andre sider og meget andet.
Linkbuilding: Hver gang en hjemmeside, der ifølge Google har høj autoritet, linker til din hjemmeside, ranker Google din hjemmeside højere. Når et stort antal hjemmesider linker til en hjemmeside, kan man således opnå gode placeringer på Google. Selvom det kan lyde kompliceret, kan det sammenlignes med digitale anbefalinger mellem hjemmesider – og det er noget, Google vægter højt. Vi sikrer, at din hjemmeside kommer til at rangere højere gennem linkbuilding.