ILVE Danmark er importør af de eksklusive komfurer og andre hårde hvidevarer fra den italienske virksomhed ILVE. ILVE Danmarks slogan ”The art of cooking” indrammer perfekt, hvad de er specialister i – nemlig at tilbyde eksklusive hvidevarer til madlavning, som ikke kun performer fantastisk, men som også løfter udtrykket i ethvert køkken. Modsat andre virksomheder specialiseret i hvidevarer består ILVE Danmarks kunder udelukkende af forhandlere, hvis slutbrugere er gastronomisk interesserede danskere med en forkærlighed for topkvalitet og lækkert design.


Da ILVE Danmark kontaktede os, var det fordi, de havde brug for en hjemmeside, der passer til den tid, vi lever i, og hvor deres lækre og visuelle produkter kan komme til deres ret. Sidenhen har vi udvidet samarbejdet med flere digitale ydelser, og vi hjælper i dag ILVE Danmark med både SEO, Google Ads og tekstforfatning. Vi har blandt andet stået for et interview med og en artikel om James Price.

Computerskærm der viser hjemmeside for virksomheden ILVE Danmark

Før ILVE Danmark indgik i samarbejdet med os, havde de en hjemmeside, der, efter salgschef Louise Borgs eget udsagn, passede til en helt anden tid. Den trængte til en gevaldig overhaling, så den matcher den tendens, vi ser i dag, hvor de besøgende på en hjemmeside vil have informationen serveret

– den skal være lettilgængelig og let at forstå. Derudover skulle hjemmesiden løftes rent visuelt.


Udviklingen af en ny, stor hjemmeside kræver naturligvis god kommunikation. Hos nord er vi altid opmærksomme på at kommunikere i et sprog, der er til at forstå. Det gælder også de mere komplicerede tekniske aspekter, som ellers kan være svære at sætte sig ind i. Derudover ved vi, hvor stor værdi det har at arbejde effektivt med at nå i mål med hjemmesiden og at kunne ringe til os, hvis der er det mindste. Begge ting er noget, ILVE Danmark har givet udtryk for, at de har sat pris på ved vores samarbejde.

Jeg vil klart anbefale nord til andre – og det har jeg allerede gjort. Vores forhandlere fortæller, at de meget nemmere kan lave tilbud, efter vi har fået ny hjemmeside. De kan nu let dirigere kunden ind på det rette produkt og finde alle specifikationerne. Det giver mere tid til os alle i hverdagen. Og når alt er lettilgængeligt for kunden, får man nemmere et salg. Det har betydet, at den nye hjemmeside og SEO-arbejdet har givet os en eksplosion i salget.


Louise Borg

Salgschef hos ILVE Danmark

Udover at have udviklet en ny, flot hjemmeside hjælper vi også ILVE Danmark med at vækste gennem Google Ads og SEO. Vi tror på, at en helhedsorienteret indsats skaber den mest effektive digitale strategi – og det var de heldigvis enige i. SEO har gjort underværker for ILVE Danmark, og i dag kommer halvdelen af trafikken til deres hjemmeside gennem organiske søgninger, og de har opnået 86 side 1-placeringer på Google. ILVE Danmark er i høj grad blevet synlig på Google, og det er blevet en vigtig markedsføringskanal for virksomheden. Google Ads har hjulpet ILVE Danmark med at nå ud til en bredere målgruppe, og kampagnerne performer flot med en konverteringsrate på ca. 10%.

En ting er at få en flot hjemmeside, noget andet er at have fokus på SEO og annoncering. Det er faktisk en af fordelene ved at vælge nord – de kan nemlig alle tre ting, så det hele går op i en højere enhed.


Louise Borg

Salgschef hos ILVE Danmark

ILVE i tal:

1.500

besøgende om måneden i snit

93

topplaceringer på kerneprodukter

86

søgeord på side 1

Share by: