Fire Flytteguiden-brochurer med forskellige forsider spredt ud i en vifte

Det er i sig selv en stor beslutning at rykke teltpælene op og flytte til en ny by eller kommune, når man, udover at finde på plads i sit nye hjem, også skal finde sig til rette i sit nye lokalområde. Med Flytteguiden er det derfor vores fornemmeste opgave at byde tilflyttere velkommen hjem på ny.


Kasper Winther Guldberg

Senior Account Manager, Flytteguiden

Flytteguiden er, som navnet meget præcist indikerer, en guide til dem, der har valgt at skifte adresse og fundet et nyt sted, som de nu skal til at kalde hjem. Siden opstarten i 2014 har vi løbende tilpasset og udviklet vores brand, så vi i dag står med et skarpt produkt, der målrettes tilflyttere rundt omkring i landet. Vi når ud til vores målgruppe gennem en segmenteret postomdeling til alle nye borgere, der flytter til en ny kommune eller skifter adresse internt i kommunen. Og faktisk postomdeles Flytteguiden hele 12 gange årligt i de kommuner, hvor vi udkommer. På den måde er vi nemlig sikre på at nå ud til alle tilflyttere, uanset hvilken måned flytningen måtte stå på.

Flytteguiden vist som brochure, på computer og mobiltelefon
En artikel fra brochuren Flytteguiden om at vælge lokale håndværkere

I Flytteguiden byder vi velkommen med relevant information om den pågældende kommune, men samtidig gør vi også en dyd ud af at opfordre tilflytterne til at bruge deres nye lokalområde aktivt; handle lokalt, benytte lokale institutioner og opsøge de lokale fagfolk, hvis noget skal fikses i forbindelse med flytningen. Derfor er alle vores Flytteguides hver især tilpasset til den kommune, de udkommer i – så man nemt kan orientere sig om mulighederne i sin nye by.


Som noget særligt samarbejder vi med de lokale ejendomsmæglere rundt omkring i landets kommuner. De hjælper os aktivt med at distribuere Flytteguiden; både i butikken, ved fremvisninger, eller når de afslutter en hushandel.

Hvis man ønsker liv i sit nye lokalområde, er det også vigtigt, at man selv kan være en aktiv medskaber. Derfor har vi i Flytteguiden et tæt samarbejde med de mange lokale virksomheder og aktører, så det er nemt for tilflytterne at orientere sig, når lokalområdet skal udforskes på ny.


Kasper Winther Guldberg

Senior Account Manager, Flytteguiden 

Nikolaj Kiil redigerer Flytteguidens hjemm

Når vi hjælper tilflyttere på plads i deres nye lokalområde, gør vi det ikke kun med den trykte brochure. Flytteguiden lever nemlig også digitalt med vores helt egen hjemmeside, flytteguiden.dk. Her finder du alt, du skal bruge, når du skifter adresse, ligesom du kan blive klogere på ting, du måske ikke vidste om din nye egn.


Men det stopper selvfølgelig ikke der, for også på Facebook kan du finde Flytteguiden, hvor vi har opbygget et digitalt fællesskab med over 9.500 følgere. Her deler vi både relevante artikler og gode råd til flytningen, men det er også herfra, at vi laver geosegmenterede Facebookkampagner for alle e-pages af brochurerne. Det er nemlig vigtigt for os, at Flytteguiden når bredt ud – både digitalt og i trykt format.

Flytteguiden i tal:

80

aktive projekter årligt

63.500

trykte brochurer årligt

42.000

segmenterede husstandomdelinger

9.900

Facebookfølgere

Vil du høre mere om Flytteguiden ...


... og mulighederne for at deltage? Så kontakt Senior Account Manager på Flytteguiden,

Kasper Winther Guldberg, på tel. 8851 1015 eller kwa@nordnord.dk

Portrætbillede af Kasper Winther Guldberg

Kontaktformular - Forside

Share by: